Week 3 - Reisverslag uit Hatfield, Verenigd Koninkrijk van Paulien Laumen - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Hatfield, Verenigd Koninkrijk van Paulien Laumen - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg Paulien

17 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Hatfield

Hoi iedereen :),

Vandaag zit ik al 3 weken hier en op 1/3 van mijn tijd in Engeland!
In dit verslag zal ik vertellen wat ik zoal gedaan heb afgelopen week.

Zaterdag heb ik rustig aan gedaan, allerlei dingen zoals mijn was gedaan, kamer opgeruimd en geskyped met Karin.
Zaterdagavond was ik best moe van de week en heb ik fijn wat Nederlandse programma's teruggekeken op mijn laptop.

Zondag ben ik weer een dagje naar Londen geweest. Dit keer ben ik naar Camden Town geweest. Op aanraden van Laura en Saskia, thanks voor de tip, ben ik hierheen gegaan en daar heb ik geen spijt van!
Na een treinreisje naar Kings Cross en daarna nog een (illegaal...) metroreisje naar Camden Town kwam ik uit bij "Camden Lock".
Daarbij ligt Camden Market, dit is een gedeeltelijk overdekte markt met allerlei soorten spullen. Kleding, tassen, sieraden, schoenen, antiek, prullaria... vanalles kun je er vinden.
Het is best een populaire 'wijk' en het was er dan ook enorm druk. Het is daar super multicultureel en je komt er mensen met allerlei stijlen tegen. Erg leuk om te zien.
Ook is er een gedeeltelijk met allemaal food-kraampjes, daar kom je gerechten en hapjes uit bijna ieder land tegen, met poffertjes uit Nederland!
Ik heb me daar goed een paar uur vermaakt en kreeg ook vanalles aangesmeerd, misschien dat dat kwam omdat ik alleen was en daardoor misschien een makkelijker aanspreekpunt was. Uiteindelijk heb ik niets gekocht.

Maandag was het weer tijd voor stage. Ik had een mail ontvangen van mijn begeleider van de HAS, dat mijn plan van aanpak was goedgekeurd. Dat betekende dat ik officieel met mijn onderzoek aan de slag mocht gaan!
Ik ben toen begonnen met het zoeken naar farm animal practices in Engeland, oftewel dierenartspraktijken met een afdeling voor landbouwhuisdieren of die daar volledig op zijn gericht.
Ik heb uiteindelijk een lijst met emailadressen opgesteld.

Dinsdag ben ik begonnen met het opstellen van een mail voor de te benaderen praktijken. Vervolgens ben ik begonnen met het mailen van bedrijven met de vraag of ze interesse hebben om deel te nemen aan mijn arbeidsmarktonderzoek.
Ook heb ik dinsdag een opstart gemaakt met het opzetten van de enquête voor de praktijken.
's Avonds heb ik gezellig geskyped met Michel.

Woensdag heb ik de enquête afgerond en heb ik de eerste reacties ontvangen van dierenartspraktijken. Een aantal positieve, die dus willen meewerken aan mijn onderzoek, maar ook een aantal praktijken geen interesse hebben om eraan deel te nemen.
Na stage heb ik mijn wekelijkse boodschappen gedaan bij Tesco.
's Avonds ga ik meestal even sporten in de gym, een rondje rennen door de weilanden (heel leuk, tussen de schapen) of bankhangen met huisgenoten en eventuele andere studenten.
Ik had nog niet verteld dat er sinds vorige week een tweede huisgenoot bijgekomen is. Dit is een Belgische vrouw (Franstalig) van in de dertig, die een cardiologisch onderzoek doet. Zij blijft hier tot begin juni en dus ongeveer 4 of 5 weken.

Donderdag weer verder aan de slag gegaan met mijn onderzoek.
Het was verder lekker weer en ik ben 's avonds nog een rondje gaan wandelen met Marianne. Hierbij zijn we de andere kant van Hatfield eens gaan bekijken, waar ik nog niet was geweest. Dit is meer een woonwijk, want de andere kant vanaf de universiteit is een heel open landschap. Veel weilanden en akkers en op een gegeven moment de studentenfarm.
Het leuke hier in de omgeving is dat er allemaal "public footpaths" zijn. Dit zijn paden door een bos, weilanden of langs een weg waar een apart voetpad is gemaakt. Als je door een weiland loopt is er ook echt een rand korter gemaaid waar je kunt lopen.

Vrijdag was het weer tijd voor het wekelijkse overleg met mijn stagebegeleider. We spreken dan mijn week door en zoeken naar oplossingen voor eventuele knelpunten etc. Ook laat ik mijn planning voor de volgende week weten en stel ik de vragen die ik in de loop van de week heb verzameld.
Vrijdagavond heb ik weer geskyped met thuis. Het skypen bevalt me goed en is een fijne manier om contact te hebben.
Daarna ben ik nog even met mijn huisgenoot naar de Tesco gebiked voor wat boodschappen te doen voor aanstaande maandagavond.
Dan houden we namelijk een "high wine" met een paar studenten in ons huis.

Zaterdag (vandaag) ben ik met mijn studiegenoot Ruud (die ook stage loopt in Engeland) naar Cambridge geweest. Ik ben vanaf Potters Bar met de trein gereisd en hij kwam met de auto die kant op. Ook vandaag is het hier prima weer en hebben we dus een fijne dag gehad om rond te kijken. We hebben de stad bezichtigd en de universiteiten. Ook hebben we een rondje gemaakt over het "Eat Festival", dit viel alleen een beetje tegen. Hier waren kraampjes met allerlei zelfgemaakte producten zoals jam, honing, (cup)cakes, brood, bier etc. Je kon bij verschillende standjes producten proeven en als het beviel ook wat kopen.
Verder hebben we tussen de middag ergens geluncht en verder nog op een terrasje gezeten. Het valt hier best op dat veel restaurants en cafés helemaal geen terras hebben.
Vanavond is hier "May Ball" op de campus, dat is voor de final years en is in gala-outfit. Misschien ga ik vanavond nog even een kijkje nemen op de (after)party...

Dit was weer mijn weekverslag, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen.

Groetjes uit het momenteel zonnige Hatfield, Paulien

  • 18 Mei 2014 - 14:50

    Els Linssen:

    Hallo Paulien,

    Je hebt er al weer drie weken op zitten en zo te lezen bevalt het goed en wordt je goed bezig gehouden. De Engelse taal zul je ook wel spelenderwijs nog beter onder de knie krijgen.
    Ik zal je blog blijven lezen, gezellig.
    Veel succes met het onderzoek !
    Beye!

  • 21 Mei 2014 - 21:49

    Ine En Jean:

    Hallo Paulien

    Zo te lezen gaan de weken vlug voorbij. Fijn dat alles goed gekeurd is en dat je nu kunt beginnen aan je onderzoek. Het verslag is erg leuk om te lezen. Wij volgen het graag. Nou tot het volgende verslag en hopen dat je dan alweer wat verder met je onderzoek bent.

    Groetjes Jean en Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paulien

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 8155

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 30 Juni 2014

Stage

Landen bezocht: