Week 4 - Reisverslag uit Hatfield, Verenigd Koninkrijk van Paulien Laumen - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Hatfield, Verenigd Koninkrijk van Paulien Laumen - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Paulien Laumen

Blijf op de hoogte en volg Paulien

25 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Hatfield

Hi everyone,

Vandaag (zondag) zit ik alweer meer als 4 weken in Engeland, en daarmee bijna op de helft, time flies!
Karin die een weekendje op bezoek is, ligt nog op één oor dus ik typ vast mijn verslagje van afgelopen week!
Zoals "gewoonlijk" wil ik weer even mijn belevenissen met jullie delen.

Zondag ben ik met Marianne naar Londen Zoo gegaan. Het was weer een erg mooie en zonnige dag, dus ideaal voor zo'n uitje. We vertrokken rond 10 uur te voet naar station Potters Bar. Toen gingen we met de trein naar Londen Kings Cross en vervolgens met de metro naar Camden Town. Vanaf daar was het nog een 20 minuten lopen.
We hadden een mooie aanbieding gevonden voor 2 voor de entreeprijs van 1, als je kon laten zien dat je een bepaalde route met de trein had gereisd. We zijn uiteraard ook maar studenten..!
Het was een erg grote dierentuin en er was vanalles te zien. Zo waren er verschillende zoogdieren, een groot aquarium met allerlei soorten vissen, een reptielen- en amfibieënhuis, een donker huis met nachtdieren etc. Je kon er echt goed een dag besteden. Dat hebben wij dan ook gedaan en we zijn ook nog even naar een kleine show geweest met een paar dieren, waaronder een aantal vogels, stokstaartjes en ratten!
We hadden broodjes meegenomen en nog een ijsje gegeten in het dierenpark. Toen we genoeg hadden gezien zijn we naar de uitgang gegaan en die kwam uit bij een groot grasveld (park) en daar zijn we nog even gaan zitten. Daarna zijn we richting "huis" gegaan.

Maandag begon mijn 4e stageweek alweer, het gaat echt snel. Ik heb weer een aantal reacties ontvangen op mijn onderzoek en ben verder gegaan met de zaken van de vorige week.
's Avonds hadden mijn huisgenoot Ben en ik een "high wine" georganiseerd. We hadden 5 mensen uitgenodigd. Het was iets wat eens ter sprake is gekomen in een gesprek, toen ik vertelde dat je in Nederland bij diverse cafés/restaurants ook een high wine kunt doen i.p.v. high tea. Daar hadden hij en een aantal andere Engelsen nog nooit van gehoord. Dus dat wilde ze weleens proberen! Prima, dan regelen we een avondje.
Ben en ik hadden voor allerlei hapjes gezorgd zoals stokbroodjes met salades en soorten kaas, wraps met kip of zalm, mini-worstenbroodjes, groentes voor te dippen etc.
De gasten hadden gezamenlijk een paar flessen wijn meegenomen. Het was een erg gezellige avond!

Dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag kan ik qua stage samenvatten.
Ik ben afgelopen week begonnen met het opstellen van een studenten-enquête, voor te pijlen hoe de opleiding overkomt op eventueel geïnteresseerde studenten en wat hun mening is. Daarnaast heb ik een boeren-enquête opgesteld, waarvan het doel is de vraag van de boeren naar de paravets te onderzoeken.
Ook heb een heleboel scholen en boerenbedrijven via email benaderd, om te kijken of ze interesse hebben in deelname aan mijn onderzoek.
Verder heb ik aan de algemene punten van mijn stageverslag gewerkt zoals de bedrijfsbeschrijving, een kort historisch overzicht, het 7S-model en cultuurverschillen.
Afgelopen woensdag heb ik nog een interview gehad, mijn tweede interview hier in het Engels, en dat verliep wel goed. Deze keer had ik een gesprek met een persoon die redelijk snel praten, wat uit enthousiasme kwam volgens mij, en daardoor moest ik snel schakelen met steekwoorden opschrijven en goed luisteren. Het was een zinvolle interview, waar ik weer wat dingen uit heb gehaald waar ik mee verder kan.

De rest van de avonden zijn niet heel bijzonder. 's Avonds na stage ga ik koken en eten, of eerst sporten of een rondje wandelen. Meestal eet ik met Ben samen, we koken wel ieder onze eigen maaltijd. Mijn andere huisgenote is vaker pas later in de avond terug, dus die zie ik vrij weinig.
Daarna kijk ik soms wat tv, skype ik met iemand of zit ik met een puzzelboekje.

Sinds vrijdagavond heb ik gezellig bezoek van Karin! Super leuk dat ze een weekendje hier op bezoek is. Dit weekend is het weer lang weekend hier, i.v.m. weer een Bank Holiday aanstaande maandag.
We hebben dus ruim 2 dagen om leuke dingen te doen, want ze vliegt maandagmiddag terug.
Vrijdagavond kwam ze pas laat aan, dus toen hebben we nog gezellig wat gedronken en bijgekletst.
Zaterdagmorgen gingen we rustig ontbijten en toen zijn we naar het station gelopen. We gingen een dagje naar Londen. We zijn met de metro met de Piccadilly Line gegaan en bij Piccadilly circus uitgestapt. Daar heb je een beetje Amerikaans-idee, door de vele grote reclameborden. Verder is daar een grote M&M's-world, waar ze enorm veel spullen met M&M's hebben en wanden vol M&M's!
Ook zijn we daar verder rond gaan lopen, je hebt heel veel straten met winkeltjes. 's Middags hebben we gezellig geluncht in een Engelse pub (waar ze meer als 15 soorten bier hadden om te tappen en nog een enorme collectie biersoorten in fles!).
Daarna zijn we naar Camden Town geweest, waarvan ik dacht dat Karin het wel leuk zou vinden om te zien. Ook zij keek haar ogen uit!
We hebben een leuke dag gehad en liepen rond 6 uur terug naar de campus. Daarna hebben we nog gezellig zitten kletsen en wat gegeten.
Later in de avond zijn we naar Potters Bar gefietst, waar een feestje geregeld door laatstejaars diergeneeskundestudenten, leuk!

Inmiddels is het alweer zondag en begint ook Karin wakker te worden, dus tijd voor ontbijt!
Ik heb weer enkele foto's toegevoegd.
Hopelijk vonden jullie het weer leuk om over mijn (onze) belevenissen te lezen.

Liefs, Paulien & Karin

  • 27 Mei 2014 - 18:46

    Anne :

    Hey Paulien!
    Erg leuk om te lezen allemaal zeg! en de tijd vliegt echt nu je daar alweer 4 weken zit ;)
    Heel veel plezier nog, en ik hoop zodra je terug bent alle verhalen eens in het echt te horen!
    xxx Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paulien

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 8160

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 30 Juni 2014

Stage

Landen bezocht: