Week 7 - Reisverslag uit Hatfield, Verenigd Koninkrijk van Paulien Laumen - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Hatfield, Verenigd Koninkrijk van Paulien Laumen - WaarBenJij.nu

Week 7

Door: Paulien Laumen

Blijf op de hoogte en volg Paulien

16 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Hatfield

Hoi allemaal,

Ook week 7 is alweer een feit, wat gaat het snel!

Vorig weekend was niet erg bijzonder. Ik had toen last van een flinke griep en heb daarvoor veel rust gepakt. Ik had weinig energie en was "blij" dat ik dat weekend ziek werd en niet een weekend als ik bezoek kreeg of andere plannen had. Ondertussen ben ik weer fit.
Zaterdagmiddag is huisgenoot Ben naar Wales vertrokken, waar hij weer voor een maand gaat werken. De donderdag daarvoor was mijn andere huisgenote Anne-Christine naar huis gegaan. Dat betekent dat ik de laatste 3 weken van mijn stageperiode alleen woon. Het was weer even wennen en erg stil, maar ondertussen woon ik alweer een week alleen en dat gaat prima. Alles heeft zijn voor- en nadelen!

Maandag, dinsdag en woensdag zijn qua stage weer samen te vatten. Ik heb weer een aantal reacties binnen gekregen en ben weer wat verder met mijn verslag en de resultaten.
Woensdagavond had ik afgesproken om samen met Marianne te eten. We hebben samen pannenkoeken gebakken en gezellig gegeten. Na het eten zijn we nog een rondje gaan wandelen en hebben we bijgekletst.

Donderdagochtend heb ik Marianne geholpen bij haar paardenonderzoek. Zij doet een onderzoek naar equibanden, om te kijken of dit een oplossing is voor kreupele paarden. In totaal gebruikt ze 6 merries van de 9 onderzoekspaarden van de universiteit voor haar onderzoek. Donderdag was er één merrie aan de beurt, Beauty. Het onderzoek wordt altijd door twee personen samen gedaan, dit is makkelijker om het paard klaar te maken, maar ook voor het onderzoek zelf. Het is namelijk de bedoeling dat één iemand met het paard loopt en de andere metingen doet. Ze heeft mij uitgelegd wat ze doet en we hebben samen het paard klaar gemaakt, waarbij er verschillende sensoren op het paard werden geplakt. Daarna gingen we aan de slag met de metingen. Ik liep met Beauty 5 rondes van 6x op en neer. Hierbij wordt gestart in stap en daarna ook enkele keren gedraafd. Eerst zonder equibanden, daarna met beide, daarna met één soort, daarna het andere soort en daarna nog een keer zonder om verschillen te meten.
De sensoren zijn gekoppeld met de computer en hier komt dan een lijst met data uit. Hiermee gaat Marianne aan de slag en kijken of er grote verschillen zijn.
Na het helpen ben ik verder gegaan aan mijn eigen stage en ik ben gestart met mijn eigen resultaten in SPSS te gaan verwerken.

Vrijdagochtend heb ik Marianne ook geholpen met haar onderzoek en dit was de laatste dag voor haar metingen. Vrijdag stonden er twee merries op het programma, maar eentje was te kreupel waardoor zij op stal mocht blijven. We hebben metingen gedaan met Cappa, een Draver. Cappa is een maatje groter als Beauty en maakt behoorlijke stappen dus in draf moest ik wel even een pasje harder lopen. Ze deed het verder prima en de metingen gingen goed.
Ik vond het erg leuk Marianne te helpen, omdat ik het een interessant onderzoek vind en het ook leuk is een keer een ander deel van de campus te zien en mee bezig te zijn.
Na de metingen ging ik naar huis, want ik had de rest van de dag vrij van mijn eigen stage. Dit omdat ik bezoek kreeg, van Michel!
Michel landde rond 8 uur in London en kwam rond 10 uur met de taxi aan in Hatfield op de campus. Het was heel fijn hem weer te zien, na 7 weken. Eerst hebben we wat bijgekletst en daarna hebben we een rondje gelopen over het terrein. 's Middags zijn we naar London geweest, waar we hebben rondgekeken in onder andere Waterloo. Verder hebben we lekker gegeten en nog in de pub een deel van de wedstrijd Nederland-Spanje hebben gekeken.
Het was een erg gezellige dag.

Zaterdagochtend gezellig ontbeten met Michel en die dag zijn we naar Welwyn gegaan en hebben we nog een stuk gelopen rondom de campus in de natuur. We hebben ook daar rondgelopen en we zijn naar een warenhuis geweest. Verder weer lekker geluncht samen en op ons gemak wat bekeken. 's Avonds hebben we thuis gekookt en daarna zijn we nog in het weiland gaan zitten met een mooi uitzicht en een zonsondergang.

Zondag hebben we lekker samen ontbeten met warme broodjes. Daarna heeft Michel zijn spullen weer ingepakt en zijn we naar het station gelopen om naar London te gaan. We zijn naar London Bridge en Tower Bridge geweest. Helaas was het zondag niet zo fijn weer, erg bewolkt en een beetje miezerig. Maar dat is Engeland! Ook zondag weer lekker gegeten samen en fijn op ons gemak want rondgekeken en wat gedronken. Michel reisde terug met de Stansted Express naar het vliegveld en we waren samen tot Liverpool Street gereisd vanaf waar die trein zou gaan. Rond half 6 was het alweer tijd om afscheid te nemen. Wat vliegt zo'n weekend om zeg! Alle keren dat ik bezoek heb gehad, zijn zo vlug omgegaan. Van tevoren dacht ik nog van we hebben 3 mooie dagen dus kunnen vanalles doen. Dat hebben we ook gedaan, maar het gaat echt snel om.
Gelukkig kunnen we terugkijken op een fijn weekend en ik vind het heel leuk dat hij naar hier is gekomen en nu ook een beeld heeft van deze plek.

Vandaag is het alweer maandag en de eerste stagedag van mijn enerlaatste week zit er ook alweer op. Nog 2 weken te gaan! Deze week begin ik met analyseren en aan de afronding van mijn verslag.
Ik heb de enquêtes gesloten en verder heb ik bijna alle nodige info binnen. Mijn begeleider vanuit school gaat deze week ook alvast mijn concept rapport doornemen.
Verder heb ik gelukkig ook hulp van familie die mijn verslag eens doorneemt op Engelse grammatica en inhoud etc.

Bedankt weer voor het lezen en misschien tot de volgende?!

Groetjes vanuit Hatfield, Paulien

  • 16 Juni 2014 - 22:38

    Julia Maas-Croonen:

    Hey Paulien, weer een mega verslag van de afgelopen week, ik kan me indenken dat die testen met de paarden wel heel erg leuk en afwisselend zijn geweest, En een fijn en gezellig weekendje met Michel dat voorbij is gevlogen. Ja je schrijft het al , de tijd gaat zo snel , ....!! Nu nog de laatste verslagen maken en voor je het weet sta je weer in Nederland en is het allemaal voorbij.

    Wens je nog een fijne tijd , heel veel groetjes van Julia...

  • 21 Juni 2014 - 12:42

    Els Linssen:

    Wat een afwisselende, interessante weken, Paulien.
    En wat leuk dat Michel ook een keer overgekomen is.
    Nou die laatste loodjes zullen snel voorbij zijn.
    Veel succes met de verslagen !

    Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paulien

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 8163

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 30 Juni 2014

Stage

Landen bezocht: